Alkisah....nya..


.

di suatu pagi yang aman lagi damai.... (ayat puitis skit..ehehehe)

preettt...preett.. pintu bawah rumahku berbunyi... "alamak..!! siapa pulak yang datang ni..
(debar2 jantungku... sambil mengintai2 di tingkap melihat ke bawah rumah)
excely,cermin rumah special skit..boleh pantul image orang yang dtg kat bawah melalui tingkap bangunan depan rumah nie... so mudah skit nak skodeng siapa yang datang rumah..


preeettt..preeettttt...!!! aduiii..kali nie lagi lama bunyinya... ish ish... sape pulak ni...nampak td cam ada seorang laki2 bawa beg.. ( aahh..biar je..ntah sape2 ntah.. dah cuak sangat nie!!..relekss...relekss...) kendian intai balik ke bawah rumah..

fuhhh..alhamdulillah.. dah takde lelaki tu..(dlm hati..lega..selamat...selamat....).. sambung la keje seperti biasa..


tiba - tiba..

ting tong...ting tong...ting tong.....!!!

- ishhhhh... camne dia boleh naik nie.. !!! tak buka pun pintu kat bawah..(mula gabra balik..)tekan loceng banyak kali pulak tu..nampak cam urgent jek... aku siap2 sambil ngintip lubang kt pintu..pintu umah nie ala2 pintu hotel gitu..leh teropong sape kat luar...hehee

erm.. rupanya...laki2 tadi la.. serba salah nak buka pintu tak..last2 buka jelah..kendian...


aku : buka pintu.." hallo..

laki2 itu : " hallo..%&(*&^%%$^^&&%*%%*....*&^%$*$%#@%&**... (cakap bahse jerman le ni..ntah ..aku pun x faham..ehehe..)

aku : insuldigung (maaf)..ich keine deutcsh..( saya tidak tahu berbahasa jerman...sambil senyum)..nie lah satu2 ayat yg paling glamer kalau tak tau ckp jerman..ehehehe..
can you speak in english?.. (aku soal balik..)

laki2 itu : oohh...nein..( oh tidak..sambil geleng2 kan kepala dia..) - dia x tahu ckp english pulak..alahai..

aku : can you come back later..? ,kendian aku gtau dlm english yg tonggang langgang..nak suruh dia dtg balik bile abg ade nanti..

laki2 itu : bila tu?.. dia soal aku..

aku : on..sontag..? (dalam hati.. "eh cam silap..sontag tu ahad..sambil palingkan muka ke belakang jap..kira2..freitag - jumaat,ape sabtu bahse jemen aa..lupe..samstag..haa..baru ingat..samstang!!!) huwaa..malu aku.....

laki2 itu : oh nein..dia ckp bhse jemen yg aku faham skit2..dia de keje lain hari sabtu..tak boleh dtg..oo..

aku : emm...sambil senyap x tahu nak cakap ape..ehehe

kendian...

laki2 itu : bagi isyarat tangan..sambil sebut handy?.. sambil tunjuk isyarat telefon..kendian bagi file dia mengenai freenet( kira cam syarikat telefon.. laa... org nak promote telefon rupenye...ingat siapa tadi..hukhukhuk..). nak suruh register baru...

aku : sambil geleng2 kepala.. aku ckp aku da de 2 telefon..so no need telefon more..thanx..

laki2 itu : oh ya? ..alles klar..(sib baik faham..ehehe..) sambil berlalu pergi..

p/s : susah juga tak tahu berbahasa di negara org nie ya..sebenarnya tak belajar lg sbb belum ade ksempatan,dan selalu terperap jek duduk dirumah,(rasa cam xde kepentingan nk belajar jerman - leh ke rasa gitu..?..ehe) n then bile org dtg..mulala nak gabra..cuak x tentu psl..tak berani nak buka pintu..

b4 nie..sbb kdg2 sape2 dtg yang x tahu dr mn..takut gak.. dulu penah slalu mubaligh kristian dtg..ntah dr Uk katanye.. kerap juga,,kdg2 seminggu dua kali dtg..2 org.. takut jugak.. bukan takut ape..kite nie bukan kuat mana pun..dah la duduk sorang2..kelompok melayu kat sini plak kecil aje...tapi skang dah xpenah dtg sbb tau,bila diorg dtg x penah nak buka pintu..keskeskes..


lagi plak..yg paling takut org lesen Tv dtg..hehe...kawan2 yg lama duk sini pun pesan,jgn buka pintu kalau yg tak dikenali dtg,bg isyarat loceng 3x la kalu kwn2 yg dtg..ehee..sebab takut sape2 ntah nt..then kat sini kalau de TV kena byr lesen TV..dah setahun duk sini ..x penah lagi bayar..ehehe..org jerman pun x suka nk bayar lesen tv nie..ni kan plak kite..watpe nk bayar.. bukan la keutamaan pun...hohohoho...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails