Karipap Ayam


.

Entahlah time preggie nie lah rasa nak makan macam-macam!! kalu takde tu diusahakan sampai dapat...huby ku tersayang la yang menjadi mangsa pencarian mencari makanan yang di idam - idamkan..eh ngidam -ngidam kan oleh si istri yang asyik laparrr saje.... ( sib baik dilayan tu..kalu tak x taulah...tupun masih kuat aura merajuknye..nak wat camne...pempuannnnn...) sabo jelah ye suami2 yang soleh...hihihihi...(senyum sampai ketelinga...)

so.. alkisahnya..time cuti ritu,kami pun bertungkus lumus la menyiapkan karipap yang di idam - idamkan... mama wat inti ayam, papa plak sibuk menguli tepung dgn breadmakernyer...

kerja mecanai tu serah kat papa, laki2 kan byk tenaga..mama plak masuk inti & jadi tukang kelim..(1st time wat sdiri karipap nie..& keja2 mengelim tu terpaksalah dibuat wpun tak reti..dlu di kg pernah tlg mak kelim karipap nie..tp sebijik ke dua bijik karipap dikelim..terus aku melarikan diri.. tak reti & malas nak wat benda yg remeh2 nie..ecehhh!!!..

tp kat sini nak lari kemananyer... haiii...terpaksalah habis kan juga...dpt lah dlm 41 biji karipap yang bermacam gaya & rupe..

ptg tu dpt panggilan de tamu dr mesia nk dtg ke rumah kawan kat sini..drp UMP,dlm 9 org sumernya.. so kami buatkan la pada tamu - tamu nie karipap nie.. sib baik takde komplen..ade komplen pun yang mengembangkan hidung... riak kejap..ish..ish...ish....

p/s : teringat ayam masak merah tu.. walaupun pedas tahap dewaa...tp takleh stop nak makan.. haiiii... sedap sgt2....thanx tuan rumah.. kak do & dill..;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails