Eis lagi...


.


haziq ni da pandai nak minta makan askim yang gini2..tiap kali jalan ke stad..mesti nak minta askim ... dia cakap.. "papa..nak makan askim duk.. "(pandai la tu..askim duduk tu..biasalah askim yang de hias3 nie..makan sambil duduk & rehatkan minda..kunun!! ) ..besh tu memang la besh..lgpun cuaca panas3 ni...tp yang tak besh nyer tu pulus3....pulus.... lupus.... erk!..

adik dier pun baru nak belajar minta askim.. sanggup guling2 atas jalan depan ramai orang tu kalu apa yang diminta tak dipenuhi...sabo je laaaa....

p/s : haziq yang minta ke...mak dier.??..heeee..;p

5 Responses to “Eis lagi...”

  1. Hana says:

    salam...
    sedapnya...nak tanya ni, macam ne ye kita nak tahu icecream tu halal ke... dgn coklat2 sekali...tgk kdgn mmg vege fat, non animal etc tp ada cara senang lain x?

  2. ishamizu says:

    Cuaca Panas2 mmg syok mkn aiskrim, tp tak thn tu bila kene demam...zahin pon ske mkn aiskrim tp ummi dia la yg pandai2 bg..dia lom pandai mintak lg..hero2 awk tu dh besar mmg la pandai ckp nk itu-ini ye tak? nmpknye papa kene keje kuat nii...hihihi gurau je...d worry la, adala tu rezeki anak2..insya Allah. yg ptg derg sht n happy!;)

  3. thanx izu...eheheh..betul2.. tula rezeki anak2 nie sape yg tahu kan.. tp kdg2 nie mama dier ngan ngajar makan sume benda2 gitu...sabo ajelah papanye... kehkehkeh

  4. hana, emmm susah skit nk jwp..biasanya kalu di germany/uk yg kiter tau walls halal utk dimakan.. pernah baca artikel dr sykt walls tu.. ade client yg tya psl halal/x askim nie,dia kata halal.. then klu yg len tu x sure..ade halal n x.. tp kwn kat sini ckp..biasanya kalu eskim yg dibuat sndiri tu..buleh dimakan.. kalu taknak susah2 sgt..tanya je ngan yg wat askim tu.. .. ehehe.. lg satu biasanya eskim nie diletak alkohol/liqour/ arak.. baik tanya sebelum beli mana satu eskim yg xder liqour tu..

    nie je pengalaman yg ade.. kwn2 lain klu de yg tahu..silakan la kongsi sesama.. buleh dpt pahala lebih..:)

  5. Hana says:

    ayu...pasal halal haram ni teringin juga nak tahu mcm mana. takut juga tersilap makan. kalau coklat2 tuh bila tgk kdgn tak ada yg animal punya.. tp tak tahu la mcm mana.. kena buka topik atau cari kat mana2 forum kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails