Home made Pop Corn


.




mudah sangat nak wat.. drp sofinar

  • 1/2 cwn jagung kering
  • 2 sudu besar magerin
  • 2 sudu makan gula

Cara-cara

  1. masak jagung kering dengan api kecil, tutup periuk
  2. dalam masa tak sampai 5 minit anda akan dengar bunyi pop pop pop pop pop......., tunggu hingga pop corn semua pecah, ada la sikit2 yang tak pecah
  3. mask gula dalam periuk lain, bila gula cair masukkan pula mentega, bila mentega cair masukkan popcorn dan gaul rata
p/s : takyah beli kat kedai da..wat sendiri lagi besh..

3 Responses to “Home made Pop Corn”

  1. tu pop corn kaler merah ke efek edit gamba tuh? hhmm.... mcm2 cara tgk org buat popcorn seniri..seme mcm senang jer, tp tak penah plak cuba! senang betui eh? kena cuba nih...fawwaz suka sgt mkn popcorn...selalu beli yg microwave tuh jer, tp, tu biasa yg masin la.. jagung kering tu ada jual camne eh?

  2. efeck je yg merah tu..

    mmg senang pun kak.. cuma kena bersabar skit.. api kena kecik.. kalu besar krg hangit pulak.. hangit x sedap.. pahit..

    guna periuk..tutup.. kacau2.. lepastu letak gula marjerin tu..cmpur skit air pun bule..skit je!

    jagung kering biasa ada dlm packed plastik..biji2 yg keering & keras..bukan yg sweet corn tu.. lain...

    selamat men try..

  3. Assalamualaikum wid.., khabare...? lama tak dengar cite..., akk tanya jid n zah, dia orang kata wid ada kat German skarang ni.., alhamdulillah akk dah dpt lihat family wid, anak2 comel gitu..., semakin mantap dalam masakan ye...., mudah2an Allah berkati wid sekeluarga ye...., Amiin.
    - dr kak zaiti atau email akk gawamura@yahoo.com.my

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails