Saar Spektakel


.

- tepi sungai saar -

Acara Tahunan di negeri Saarland, selama 3 hari (1-3 august).. kali kedua rasanya tengok benda ni.. meriah sangat lah.. ala-ala karnival kalau kat malaysia.. Macam-macam persembahan ada.. drp pertandingan kenu.. ada kenu berhias dgn pakaian yg pelik2.. ada bunga api.. (siang2 tu ..dahtu nak tunggu malam punyalah lama nk gelap - magrib pun dekat kul 10mlm..)..ada boot2 agensi kerajaan diorg.. ada persembahan kereta yg boleh gerak2 dlm atas air & atas jalanraya... (cam besh je kalau dpt naik) ..kendian ade gerai2..acara2 permainan.. konsert.. budak2 seronok la kalau main kat bahagian kanak2.. www.toggolino.de (info), tak jauh drp rumah.. dlm 1km.. area tepi sungai & taman yang selalu anak2 ni berkubang dgn pasir..




hari pertama spektakel..takde org lagi seronoknya main buai ngan papa.. (sepi aje..)..nilah kawasan kami selalu melepak..berpicnic.. melepaskan tensi..jugak tpt bermain ping pong..sambil anak2 main pasir,main buai,main gelongsor dll..(hari ketiga spektakel - penuh sesak)..


p/s : takde lah bushan sgt kalau ada acara camni.. seronok.. yg tak seronok cuma tak tahan bau org minum alkohol..org sini mmg dah sebati dgn benda tu dlm program2 camni... pulak tu amatlah ramai & tidak tertahan baunya..penin2 lalat jadinya.. kena lari cepat2..:P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails