Sagon


.

bahan - bahan : sumber copy drp kak nita ;)

200gram kelapa kering
200gram tepung beras
50 gramtepung pulut
gula halus secukupnye
garam sesudu kecil - i tambah sendiri

CARA:
1. goreng dulu kelapa hingga wangi
2. masukkan tepung beras& tepung pulut...goreng lg hingga wangi, rangup & berderai...
3. dah siap, sejukkan dulu br gaul bersama gula ikut suka nk manis mana dan garam skit kalu suka...


Teringat dulu2..nenek selalu buat sagon yang dimasukkan kedlm gulungan kertas..yg ada rambu2 kaler2 tu..cute je..pehtu jual kat kedai..kite pon join jual gak..bawak sekolah g jual dlm kelas ..time tu kecik lg..darjah 6.. skang nenek da xde..mm.rindu kat nenek.. ha.. kalau makan tu jgn masuk mulut banyak2..karang tersedak ..naya jer..hehe.. pehtu kalau ada anak kecik.. redyla vakum ..karang rumah nt bersepah dgn sagon yg berterabur..huhuhu... oh ye,kite wat sagon ni masuk dlm plastik eskim je..senang... nk masuk dlm kertas..tak rajin lah..lenkali lah.. sbb x sabo nk makan..hohoho

p/s : arini buah hati balik drp conference..insya allah esok petang sampai lah ke sini.. alhamdulillah penantian selama seminggu semakin berakhir..seronoknyaaaa sayaaa..... yayyyy!!!!! doakan yaa ;c)...

2 Responses to “Sagon”

  1. best nyer sagon..makan sambil tersedak2 hehe

  2. makan jgn tersedak.. bahye..teringat sape tu miee......heee:P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails