Masjid Bangladesh - Frankfurt


.

teringin merasai suasana ramai-ramai ketika berbuka puasa di masjid.. di samping mendengar alunan bacaan suci ayat alquran yang menyentuh hati dan perasaan.. bukan senang nak mengalami suasana camni kat bumi jerman ni.. alhamdulillah baru-baru ni kami telah berkesempatan mengunjungi sebuah masjid bangladesh di frankfurt.. dekat 3 jam naik train ke sini.. ( masjid taklah sebesar2 cam kat mesia tu..) tapi cukuplah utk para jemaah menunaikan kewajipan .. sebuah bilik solat khas utk jemaah wanita ( sorang2 je time nie..)


menu berbuka pose.. buah-buahan.. ayam kari ngan nasi + roti.. teringat2 aje kesedapan nyer.. ehehehe

masjid adress info :

M√ľnchener Str. 55
60329 Frankfurt, Germany

Get Directions
069 250376

lagi alamat klik sini..

p/s : time ni p ke frankfurt sbb nak membeli tiket balik kg, tapi tiket murah utk balik da takde.. yg ada masa tak sesuai pulak.. kalau ada pun tiket da mahal sgt..so, menapa la lagi kat sini.. huhuhu..sabar je la dik noonnn.. bukan selalu dan semua org dapat merasa susah senang hidup di perantauan ni... yg susah tu adalah ujian dan cobaan .. dan yang senang tu adalah nikmat yang harus disyukuri.. jgn lupa pd tuhan sudah... :))


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails