Perut Masak Lemak Cili Api


.


babat atau bahasa melayunye perut.. sepanjang 2 tahun duk kat sini.. 1st time ni la jupe babat..yang beshnye babat kat sini da bersih.. kaler putih lagi.. bau pun ok.. so tak lah susah sgt nak membersihkan benda ni.. mm.. mula2 tak tahu nk masak per sbb bahan yang de x cukup.. kendian..ala bantai ajelah masak lemak cili api.. sedap je!.. resipi cam masak lemak cili api biasa.. cuma ganti ngan babat tu jer.. :).. cuma kalu de rebung letaklah.. cni takdok stok..erm.. x perah pn beli rebung.. sedap ker..? hihi..

sesape yg nak try tu..leh la kodek resipi kat myresipi.com .. byk resipi leh guna.. sekian ..mekasih.. :)


4 Responses to “Perut Masak Lemak Cili Api”

  1. wahh rajin btolla iu..camana ek, izu ni ank sorg pon tak dan nk memasak, inikan plak iu yg ada anak 3. respek banget sama iu...;)
    tp kn spjg hidup kte ni blum penah coba mkn perut2 ni...dengo je perut lembu takuuut..tp cik abe kte sume mkn...kesian dia dpt istri mcm den ni, xreti masak. hehe...

  2. ehehehe.. yelaahtu.. ni bukan kat mesia.. klu kat mesia leh manja2 lebey.. tak larat masak je bule beli.. kat cni kena survive nk makan sdp2 kn masak lah sdiri.. nk makan roti je krg de org komplen.. takpe.. bagus gak.. byk hikmahnye duk jejauh niii.. tak pandai masak jadi reti sket2.. hiihii..

    try la makan.. sedap pe.. :)

    ha.. beby dlm perut caner? sehat tak dier rini..?? take care ok! kim slm zahin ye.. sayang sgt ngan menantu mokcik tu..( perasaann..ekekeke ;p) muahss tuk dier.. he he heee

  3. btolla kn..mase dok uk dlu pon bley je masak itu ini..maklumla si zahin kecik lg mase tu..klu dia nangis pon, biar je ats sofa tu sbb dia xpndi guling2 lg. skrg ni sorila, kte masuk dapur bkn kata nk memasak, nk cuci pgan pon xdpt mok cik ni. dh dia dok tarik2 bju kte nangis2...tah apa psl tah lagu tu.

    nway, bby dlm perut mlm td dok gerak2..patu contraction lg..igt nk beranak dh pg ni..tp tgk2 tak plak..hehe...tah bler ler...

    btw, menantumu kirim salam mula..keh keh.

  4. menantu kirim slm..?? eceh..baiknye dier..hehee..

    zahin nk bermanja.. takper.. biarkan dier.. nt da de adik takleh manja2 sgt dah.. ;p

    takpe cik izu..b4 bslin ni gunakan masa yg ade utk wat ape yg kite suka.. nt da bersalin kn duk dlm umah aje...lg2 kt mesia tu..ehemmm..ehe!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails