Gift n Tag


.

cyber gift from cikmin.. cikmin kate suh amik.. kite pun amiklah.. tak 
malu nieee.. hihi..

wokeh.. yang kedua..
tag daripada hana.. lama da nampak tapi baru berkesempatan nk buat.. biaselah makin bz sket ngan kije-kije & masyarakat dlm umah ni..plak tu ade je yang jelesss bile kite stat duk depan kom ni.. mula la radio berbunyi.. macam2 siaran ade.. mokcik ni pun bile dah ponin da takleh nak wat kije lennn..uhuhu..

susah gak nak duk mengigat peristiwa 5 tahun yang lepas.. boleh la ingat sket2 .. 
refresh balik leh jadi kenangan di masa depan.. 

1. What were you doing 5 years ago?

tahun 2004

- ade kat jb,duk taman sri pulai..ngah final year study n grad tahun ni gak.. 
dah kene extend nie..huhuu
- dapat cahaya mata pertama bulan febuari,hospital pasir gudang, JB..
petangnya balik berpantang ke Klang
- 2 minggu lepas tu balik JB balik ..ikut abe..tak sanggup berjauhan lelama.. 
so pantang sendiri..(tp cam x berpantang..makan sukati aku je..heh!)

Tahun 2005

- masih kat JB..tapi dah pindah ke rumah sewa baru kat taman pulai indah.. lebih luas dan selesa.. rumah pun baru.. tapi jauh sket daripada UTM.. tak tahan kos minyak tinggi sangat.. tapi tuan rumah sangatlah baik.. orang jb gak.. melayu.
- pregnant faris pula... ;-)
- start keje kat ppips utm..kak adibah yang rekemenkan..alhamdulillah..seronok kije sini.. sehari b4 tu dpt keje kat cc kat taman U.. pagi sampai petang..
- 1st time haziq masuk nursery.. dalam UTM, seharian langsung tak makan dan minum..sbb masih BF.. umur baru setahun..sangatlah kesiann...berat badan pun jatuh ...tak besar2..

Tahun 2006

- alhamdulillah..selamat melahirkan faris bulan Januari di Hospital Sultanah Aminah.. ;)
- petang tu juga balik ke Klang berpantang..sama cam kes haziq..hee.. 
tp kali ni berpantang cukup hari..hihi
- tengah tahun pindah ke rumah kelamin Kolej Perdana, UTM
fully furnished.. tingkat 8..wooo... 
tiap petang g tasik tgk ikan talapia.. kadang2 curik2 mancing kat tasik.. 
kantoiiii!!! ;p hahaha..
- hujung tahun dapat abe dapat offer sambung study kat jerman. 
macam tak percaya boleh p ke tak je sbb time ni banyak benda nak kena settlekan.. 
samar2 lagi boleh keluar ke tidak.. macam bermimpi..
- alhamdulilah.. berkat usaha & bantuan supervisor kat sini.. Allah permudahkan.. 
mimpi jadi kenyataan... ;)
- 2 Dec sampai pertama kalinya di bumi jerman..;)
- hujung bulan 12 baru nak berjinak- jinak berjalan.. destinasi pertama.. Strassbourg, 
heidelberg, bersama rombongan cik kiah saarbruecken..& Luxembourg.
- faris tak sampai setahun lagi.. rambut botak tak tumbuh2.. pandai berjalan di sini.

Tahun 2007

- 1st time dapat merasa duduk diperantauan memang menginsafkan..sedey duk jauh drp mak ayah..b4 ni jauh gak tapi taklah jauh sangat cam time ni..tapi time ni ramai kawan2 di saar..kawan2 ramai pengubat duka lara..hihi
- 1st time dapat pegang snow
- 1st time pandai jalan2 jauh sendiri (mit family)..merasai keindahan bumi europe..
- 1st time join abe g conf..kat Lyon, France b4  tu nyelam ke Paris dlu..hihihi..
- 1st time balik mesia setelah hampir setahun tak jumpa ngan family member.. NOV,seronok gilerr... balik sebab ada urusan yg sangat penting.. pastu cik abe ada conf kat taiwan..3/4 hari.. aku ditinggalkannnnnn..huwaaaaaaaaaaaaaaaa!!! nak ituuttttt....sob2..!!
- 1st time sampai Langkawi.. dgn sume anak-anak.. seronok sangat2.. panasssss sgt la kat sana.!

Tahun 2008
- 10 Jan balik jerman balik.. teruskan perjuangan...sob..sob..
- Feb g austria main snow, mac jalan2 UK, april..masuk hospital... bleeding.. 
10 hari tinggalkan anak2 duk spital sendiri ngan bb baru dalam perut..cian mak buyung..
tula lasak sangat berjalan.. huhuhu
- bulan 5 rehat je kat rumah.. tak jalan2 takut bleeding.. buhsaaannn!!!
- jalan kat andalusia.. beshnye panas..
- cik abe attend Conf kat Kanada seminggu.. sendiri lagi!!! 
sib baik ade anak2..! huwaaaa...
- tour dlm jerman ..
- lahirkan izzah 23 Nov.. alhamdulillah.. ;0)
- cik nina dtg jerman..jaga mak yang dah tak buyung.. ;p~!!

2.What were the 5 things on your to do list today
- masak,homeskul,masak, makan..tidooo.... aci tak..? hihihi..;p

3. What were the 5 snacks that you enjoy
- erm..kite suke gak makan snack2 ni.. walaupun tak elok..kadang2 layan jek..cam twistis ke..potato chips ke.. macam2 jajan..sampai da tak ingat sebab lama dah tak makan..heee

4. What are the 5 things that you do if you are a billionaire
- nak wat masjid
- nak beri mak ayah
- nak melancong & melencong serata dunia..huhu
- nak shopping..hihi..
- nak derma pd yang memerlukan... amin.. ;)

6. Who are the 5 person you wanna tag
zueherwan
ummuwafi
kak kin
misshannan
ctkusut

4 Responses to “Gift n Tag”

  1. CikMin says:

    haaaaa...dah amik pun....mmg tuk teman2 tersayang pun....jgn malu2 wokey...mmmuuuaaahhhh!!

  2. Zuri@ni says:

    Alahai, tak tau bila buleh wat tag nie...nak kena refresh otak plak tu....nanti ada masa kiter wat eh :)

  3. Hohoho sy pon blum dpt wat lg tag dr hana ni..nti tgu free.:D
    nway, sdpnye ketam kt ats tuuhh..xsbr nk abis pntg! bley mkn mcm2 n gi jln!;) tk care..

  4. tq ye cikminnn!!!

    zue..ala bile2 je..kalau lapang ;)

    izu..hihi npk kena tag tu..sbb tu kite x letak top list kat sini..hihi.. pantang izu.. kejap je tuuuuu..;p~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails