Fried Banana


.


kalau kat mesia sure tak heran nengok benda ni.. tapi kat sini susah woo nak dapat pisang tanduk.. ni pun cik huby yang jupe kat kedai asia vietnam (kedai nila satu2nye kedai yg slalu kami selongkar tuk cri brg2 drp asia..huhu tp pasni takyah beli da kat cni sbb da dpt byk harta karunnn ..hihi) ..beli sebijik je, 1 euro.. erm.. cam mahal.. saiz dier takla pendek atau panjang sangat..sedang-sedang aje.. dalam 12 inch kot.. heh!

cara masak (pisang lain pon leh guna ye ) : 
tepung gandum di add dgn tepung goreng pisang adabi sedikit
tambah garam sket & air..  bancuh semua bahan, agak2 lah kepekatan dia..
 celupkan dengan pisang tadi & dimasukkan ke dalam minyak yang panas..

p/s : pisang goreng ni utk ustazah ..saya pos guna internet..:D


10 Responses to “Fried Banana”

  1. hnyhar says:

    waa..mekasihlah iu..ssh2 je..nnti kalo sy jejak kaki ke jemen, jgn lupa grg yg betul2 punye tau..

  2. iu @ wid says:

    hihi.. insya allah x luper nye..:D

  3. Tie says:

    Kak tie suka pisang tanduk. Pisang nangka pun sedap digoreng. Baunya wangi... kat kelantan dan ganu baru jumpa pisang nangka ni...

  4. lili11 says:

    Pisang goreng pun pisang goreng le. Sedap tuuu ... Lagi panas lagi bagus.

  5. iu @ wid says:

    kak tie,

    a ah.. wangi baunye..kadang2 de jugak wat guna pisang biasa.. pisang nangka takdok kat cni.. pernah npk satu sisir mahal gile.. lebih 10 euro..wooo...

    lili11,

    makan panas2 time ujannnnn.....huhuhu...beshnye..sekelip mata je abis..hihi ;P

    salam kenal lili11.. tq tglkan pesann.. hehe..

  6. iu, pisang pun masuk kotak harta karun gak ker?

  7. iu @ wid says:

    dok ehh... beli kat kodai.. klu pos tu sure kering kedegangg..hehe

  8. umiaiman says:

    dapppnyer pisang goreng mkn ptg2

  9. iu @ wid says:

    kalau org kat johor..cicah ngan kicap pisang dia.. perghhh.. beshhh...!!

  10. gorng pisang...sedap di mkn panas2....haih..lapa lah pulak..pagi2 cam gini...ct nak masak cekodoks pisangs le...hahaha

    ct

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails