Hepi 5 Months..


.


23 April 09, genaplah umur cik piyah kite yang ke 5 bulan..
luse la.. & arini barulah ada tanda-tanda blh meniarap..
sebenarnye mama dia pun x ingat abg-abgnye dulu leh meniarap umur bape ntah..
so takleh la nk compare cepat ke lambat ke cik piyah ni..he he he..
so inilah antara gamba-gamba latest yg sempat mama snap kali ni.. :D

- pinjam spek mama -

“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik.

Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.” (al imran : 38)

- sume benda nk masuk mulut -

perkembangan :


boleh meniarap,
berat 6.1 kg, (papa timbang sendiri..tq papa! ;P)
asyik bercakap je.. & memanggil-manggil bile sorang2..
kuat menyusu & tak start makan lagi..
fully bf..
suka masukkan jari dlm mulut..
menan pun di ngap jugak lah..
(tanda nak makan eh..?)

Doa agar mendapat anak yg berakhlak mulia&tahu menghormati ibubapa

"Wahai Tuhanku, berilah aku kesanggupan supaya dapat mensyukuri anugerah Engkau, yg telah Engkau kurniakan kepada ku dan kepada kedua ibubapa ku dan supaya aku dapat mengerjakan perbuatan baik yang Engkau sukai dan perbaikilah keturunanku; sesungguhnya aku bertaubat kepadaMu dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yg menyerah diri"

dannn... cuaca leni tak menentu gak.. minggu lepas sejuk ...
& selalu mendung & gerimis...
start minggu ni cuacanya nampak cerah & ceria tetapi berangin..
suhu pun masih lagi bawah 20 degree.. next week.. ermmm... wallahua'lam..

- terkini -ampaian jiran atas umah..-

- penghujung febuari lalu -

Doa dijauhkan rasa malas. ( sjk akhir ni terasa cam mls sgt - pms kot - ayat dill ;p)

Ya Allah, aku mohon perlindunganMu daripada dukacita dan susah hati, daripadalemah dan malas. Aku berlindung kepadaMu daripada ketakutan dan kebakhilan, daripada kesulitan yang ditimbulkan oleh hutang dan penindasan orang lain.

p/s : cepatnya masa berlalu kan.. diripun semakin tua berusia.. uhuk3..
erm.. abg faris selsema.. cian dier..syukurlah x jangkit pada abg ngan adik dier..
& abg haziq plak suka sgt berkawan.. mudah mesra!!

18 Responses to “Hepi 5 Months..”

  1. Salam,
    Widayu cepatnya masa berlalu. Dulu single, berkahwin...mcm baru semlm aje jumpa. Tapi skrg dah anak dah 3. Mengikuti kisah drp Izzah sebelum lahir dan lepas lahir..mcm baru semalam aje baru lahir, cepatnya dah 5 bulan.

    Semoga berjumpa semula di UTM.

  2. Zuri@ni says:

    Kiter suka gambar Izzah yang paling atas tu :D nampak cam dah besar je, cam anak dara sangat dah, :)

  3. kiutnyer kawan hakim ni... cik piyah namanyer.. ntah nama sapa anis... konpius blog sna cni.. bnyk doa leh syer terutamanya doa yg last tu...mmg rasa malas tu slalu menular dlm diri...

  4. INTAN RH says:

    Salam ziarah,
    Byk pengalaman duk sana ye, comei sgt baby tu... :)

  5. aleasofea says:

    wid fully bf ek? mesti bestkan? linda lepas bersalin tak tau sgt pun fasal bf ni..lepas jumpa kaunselor lactation br nak berusaha..skrg still campur FM..

    ank kita beza sebulan, tapi irdina kurg berat skit sbb tu dah boleh meniarap kot..

    tp anak wid yg ni, iras muka wid..sesgt..

  6. alahai comeiii nyer cik piyah kiter ni.. gerammmm nengok pipinyer tu..

  7. hnyhar says:

    iu,
    comeynye bb izzah safiyyah..rasa cam nak gomol2 je. baguslah dia dh mula tunjukkan tanda nak nerap.

    izzah maisarah dulu masa 4 bln stgh dh boleh buat sekali pastu lama benar pencen..xmau buat.last2 dah umur stgh thn br terer wat.skrg ni dia dah pndai nerap & terlentang semula, tp bahaya beb..kalo dok atas katil..boleh jatuh maa..

    iu, apasal kite xleh tgk gmbr bb yg lg 2 tu..

  8. Puan Gee says:

    happy 5 mos izzah...
    semua benda nak masuk mulut yer...


    re : Aina kira cpt jgk dpt niarap, kalau kak Anis dia msk 6 bulan br blh niarap...

  9. iu @ wid says:

    Puan Aryati Bakri,

    salam puan,

    hehehe.. tak sangka puan tinggalkan msg kat sini.. terima kasih.. kalau tak tak tahu puan mengikuti perkembangan izzah kat sini.. puan apa khabar..?? segan & berdebar rasanya bila baca msg drp puan kat sini.. hehehe.. terkejut pun ada.. mcm mimpi je..heee

    rindu rasanya kat puan.. mengingatkan kembali zaman dlu2 masa belajar dlm kelas puan, dan saat diselia (psm fsksm) ..memang kenangan yang pasti tak dpt dilupakan sepanjang hidup ni.. eheheeh..

    semoga Allah membalas jasa & ilmu yang puan curahkan .. & semoga puan terus berjaya dlm segala ruang yang diceburi..

    terima kasih!!!!!

    hehehehe ..

  10. iu @ wid says:

    zue,

    tu anak dara mama tu... memang anak mama... hehehehe...tak lama lagi zue nk dpt buah hati baru... emmmm x sabarnya menunggu.. nk tengok jugak ni....

    -------------------------------

    ami mahzar,

    sedapnya nama hakim.. anis tu anak kak gee kot.. hehehe.. takpe.. biasalah la tu dunia blogging.. ramai mmg org dlm dunia ni.. seronok kan bila dpt berkenal2 ngan kawan2 baru dlm alam maya ni.. lebih meriah hidup ni... :D

    -----------------------------
    intan Rh,

    salam kenal intan.. 1st time ye tinggalkan pesan.. mekasih.. mudahlah sy nk menjejak kembali nanti..

    memang byk pengalaman bru bila berada diperantauan ni...mcm2 perasaan ada... hehehe

    ------------------------------

    linda,

    a a.. alhamdulillah.. setakat ni fully bf.. harapnya sampai full la mcm abg2 dia..yg 2nd tu lbh 2 years dpt bf.. yg 1st setahun kn masuk nursery.. tp still bf + campur..

    ala..linda..duk rumah je kalau x bf ..cian pd bb.. lagipun duk umah ni setakat jd bibik je.. hehehe.. kalau bekerja tu lain la.. mcm2 komitmen kene buat..

  11. iu @ wid says:

    kak zai,

    geram ye.. meh cubit2 meh.. eheheh..

    -----------------------------------

    Ustazah,

    sy geram ngan izzah uztazah,.. ustzah geram ngk bb sy.. mehla sama2 kite ngomol beby kite sesama...kihkihkih..

    ohoooo.. bahye tu guling2.. nt salah guling takut kedebupp plak.. letak kat bawah je kak.. takleh leka kalau duk atas katil..

    ni izzah rini pun, da wat gulingan dua kali.. prestasi meningkat hari ni..hehe..

    izzah sana leh pencen gak ke..igt da lebih 55 tahun je pencen..kuikuikui.. tapi leni da ligat balik tuuu... makin meriah laa.. tak menang tangan omak dier tu.. ngan abg ngan kakak maisara lagi tuuu.. poninnnn..hohoho

    -------------------------

    kak gee,

    mekasih kak gee...
    agaknye aina sokmo tengak kakak dia.. so dier pun excited nk main2 ngan kakak dia.. sbb tu usaha lebih sbb leh main ngan akak dier.. hehehe..

    tak lewat sgt la anis kan.. skan ni bukan main ligat lagi npk.. takpe lambat asalkan sehat & lambat laun pun dia akan boleh meniarap juga kan..

  12. Ajzie says:

    awak buat saya geram.. geram nak cubit pipi dia........ hihihi

  13. Happy 5 month old izzah dearie...sguh cute2 gambar dia tuh..geram aunty! hehe..esp yg pki spek mama dia tuh..wahh cam baby selebriti je gayanya..;)

    Okla cuaca dh cerah tu..kita pon ceria ye tak..?:D kesian bakal menantu mokcik no2 tu, selsema plak dia ye..mkn ubat k faris..;)

  14. iu @ wid says:

    kak azi,

    nt pas raye mana tau de rezeki bukan takat cubit je.. ngomol2 skali izzah ni.,,hihihi

    --------------

    izu,

    mekasih auntie..
    yey.. sy da besar & sehat..hehehe

    mm..makan buah je si faris tu. b4 ni tak maakn buah sbb tu x kuat..

    psni iallah ok.. harap cpt sehat :)
    amin..

  15. aleasofea says:

    wid..kalau ada petua pasal bf tu kongsi2 la kat blog ek?

    linda budak br belajar..terror ah wid semua anak bf..

  16. iu @ wid says:

    petua.. ? ehehe..

    mm.. tade petua.. bile anak nangis je ngap..dia minumm..sampai kenyng dia senyaplah..

    kendian bg lagi bile dia nak.
    nk byk susu.. org ckp bykkan makan kekacang..cam bubur kacang hijau tu ke.. minum susu byk2..insya allah susu pun byk.

    jd bb kenyang la ngan susu..he

    maybe sbb duk rumah je.. jd x byk benda kn pk.. so menyusu jela keje bb tu..heheh

    good luck linda .. :)

  17. caya lah izzah dah boleh niarap! hehehhh..dah ada tanda2 ke, dah boleh niarap sendiri? hamdan tak pass lagi nih...

  18. iu @ wid says:

    buleh doh kak kin.. leni nk berguling2 lagi.. tapi dok slalu lah.. bile niarap sokmoo nk baring balik.. x lrt kot..heheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails