Simple Steak


.


cara wat steak sy amik kat Newbie123 @ myresipi.
* 4 keping daging steak
* 2-3 sudu makan sos tiram
* garam, serbuk lada hitam, sedikit minyak zaitun

sy ubah sket cara nak bakar steak ni.. sbb tgh tak rajin time ni.. huhuhu
sy campur daging dgn sume bahan di atas, kemudian perap.. & kemudian bakar..
kalau letak madu lagi besh.. ;)

resipi kat bwh ni drp myresipi, thanx hanis..
# [untuk sos]
masukkan sos cili, sos tomato, sedikit kicap dan serbuk lada hitam dalam kuali tadi.
kacau sedikit dan tutup api. (kalau nak cair tambah air pun boleh)
# [untuk mashed potato]
kentang yang dah direbus lembut, dilenyekkan. masak dalam periuk bersama mentega dan susu.
(nak lembik lagi tambah susu pun takpe.)

# tuang sos atas daging dan letakkan mashed potato yang telah siap.
sedap dimakan bersama dengan sayur rebus.

p/s : time kaseh kpd tuan punya resipi.. sy copy je ayat dier..
malas nk menulis..halal ye..he he he

7 Responses to “Simple Steak”

  1. kakchik says:

    nampak sedap la steak yg iu buat ni. sekali tgk macam yg dlm menu kat hayaki tadi.

  2. hnyhar says:

    wah cik kak ni buat steak la pulok..rajin sungguh..

  3. amboi...pakwe no 2 dia tegah sakit...berpoya2 buat steak pulok ye...

  4. iu @ wid says:

    kak cik.. hayaki tu ktne..?

    mcm besh jer.. hehehe..

    ---------------

    ustazah,

    tu mls le tu kak.. dgg abg tlg potong.. tlg bakar. tlg marinated.. sy wat sos ,kntang ngn rebus syur je.. kwang3... ;p

    ---------------

    sakit tu takleh watpe gak kak..da try bg ubat.. try cek sana sini.. still x tau poncaaa lg.. hohoohooo..

    soday gilosss...

    takpelh nk cri pakwe lain...hahaha

    mkn byk2 leh ubati hati yg sedey..hihihi

  5. Aduii steakla plok..rajin btol la cik iu nii..dcni br dpt wat spgetti..kikiki...bler kt umh mak ni, im not the main chef la!!:D

  6. Ajzie says:

    sedap nya.. awak hebat memasak laa ayu

  7. iu @ wid says:

    izu,

    sungguh syiok dpt jamu masakan mak.. mmm da lama mak x masak utk kiter.. windu.. nk balik... jauhnyeeeee... ape leh buat.. dgr mak sebut masak pe rini pun da kenyang.. membayangkan ape yg dimasak itu.. wa wa wa...

    -----------------

    kak azi,

    tak hebatlah.. baru nk belajar.. byk benda cuba.. x menjadi.. try n error je slalu... hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails