Rosengarten, Zweibruecken


.


- izzah si bunga.. -

singgah di rosengarten (taman bunga ros ),zweibruecken.. wekend lepas.. dlm 35 minit naik bas ke bandar zweibruecken.. sepanjang jalan ditemani dgn bunga ros yg bermacam warna dan haruman bunga yg sangat wangi..

- baru nak masuk.. -

- iu.. luar garten..-

nak masuk kn byr 4 euro.. student 2.50 euro..kanak2 1 euro, bwh 5 tahun free.. :D setiap bunga2 kat sini ada bau2 dier yg tersendiri.. drp yg sangat wangi.. tak wangi..bau yg memeningkan dan takde bau pun.. semua ada.. setiap bunga ditandakan dengan nama2 yg tersendiri.. xtau la mereka dpt nama drp mana.. sebab kdg2 bile tengok tu pelik2 je nama dia..hohoho.. tapi sy tak kesah..asalkan dpt tengok bunga yg lawa2 ni da cukuplah.. ha.. bagi peminat2 bunga mawar berduri maka elokla kalau berkunjung ke sini next time..

- abg n adik..-


- mawar... -

oleh kerana bau2 bunga yg sangat wangi dan angin sepoi2 sejuk.. mokcik dah ngantuk je sepanjang jln..(ceh.. bunga pulak yg dipersalahkan..:p) ..ish3.. nampak sangat dah bukan peminat bunga yg setia la ni..he he he.. mmg banyak jenis bunga.. tak terkira dek tangan..

- izzah ngn swan.. -

nice..

- haziq.. -

dalam ni ada la juga taman permainan utk kekanak melepaskan kebuhsanan.. juga kiosk bg sesiapa yg kelaparan ke.. byk tempat duduk.. rata2 pengunjung yg dtg ke sini adalah golongan2 yg sudah sgt berumur, atok2 dan nenek2 ramai rupanya yg minat dgn bunga2 ni.. muda mudi kat cni x minat kot bunga2 ni..tak nampak ponnn...

erm..

- subhannallah.. -

erm.. sebab garten ni x besar la sgt cam tulip aritu..so takla seharian kat dalam ni... bunga pun tak sehebat & tak sebanyak kat keukenhof kelmarin.. memang la .. mana leh lawan dgn festival tulip terbesar di dunia..heee..

- benih2 utk dijual.. tengok harga dier.. cecah beratus euro pon ada...dasat! -

tapi bunga kat bawah ni bukan utk dijual ok.. :D

- si bunga dgn bunga.. -

p/ s : dibuka drp 19 -21 june je.. info mengenai garten ni.. kat cni..

14 Responses to “Rosengarten, Zweibruecken”

  1. Zuri@ni says:

    Puas la belek bunga rose putih tu, ingatkan memang kat dalam kelopak tu ada bentuk cam cincin, sekali cincin betul daaa....cincin kawin ke, hehehe

  2. iu @ wid says:

    puas la sangat doh niii... hehehe

  3. ermm..dapat gak bau wangi kat sini hehe kat keukenhof taklah wangi mane sebab bunga tulip tak wangi. tul tak teori ni??

  4. iu @ wid says:

    tull.. tulip langsung xde bauuu... ros sgt wangiiiii

  5. Cantek2 nye munge... :)

  6. comelnyer izzah....hehehe dah besor! secomel mawar2 tu....

  7. aleasofea says:

    wahh..dah lama linda tak sggh ni wid..cat baru nampak umah..bajet lebih nie..kikiki..

    wah..bunga ros..my feveret flawer..bila la nak pegang ros besar cam gitu..kat mesia ni ada ke ros besar dan segar mcm tu..

  8. iu @ wid says:

    ijan,

    bunge mmg cantik..hehe

    siti rahah,

    makin besar.makin len muke dier. :D

    linda,

    sibuk eh linda.. ? patutla lama x npk..kt mesia ade je bunga ros.. tp x tau la segar ke besar..

    ader kot...hehehe

  9. patutnye..yg pakai tudung merah tu duk kat tengah bunga merah..hikhik...

    kak ayu..promo cincin kawen ka?
    hahaha

  10. cantiknya.. bila tgk mmg cantik.. tp sekadar tgk je la byk2... nak tanam, nak letak kat pasu rumah, idak nye.. hehe

    minggu dpn suami hana gi sama, selang seminggu balik pergi fra balik. kalau x de pape, nak je hana ikut, tp adik hana pulak nak nikah hjg minggu ni .. kalau x, boleh tumpang rumah iu seminggu eh..

  11. seme jadi minah and mamat bungas..hihihiih..

  12. iu @ wid says:

    saffa,

    ada tu gamba dlm bunga tuuu.. x show je...kalau kalau tunjuk kan ada yg x tido mlm..hahahaha

    hana,

    hehe..apelagi.. pasni tanam sediri kalau ada tanah kt umah..

    owh..suami mai eh.. beshnye.. join la.. leh jejalan nt.. bp hb eh mau dtg.?

  13. iu @ wid says:

    kami mmg antu bungeeee kak kin..hehee

  14. salam..
    ala comel nye izzah!
    feewwiitt!
    boleh ngorat x?
    hehe.
    ;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails