Fried Kepah


.



mintak maaf wat kengkawan yg lama dah berkunjung ke blog ni tp umah ni tak berkemas2..tuan umah sibuk sket aaa leni.. sbb baru balik drp hamburg & tgh menerima tetamu nunn jauh terbang drp ireland.. he he he.. k la.. nk kongsi lagi resipi gamba kt atas nu..

Bahan-bahan ( 4-5 orang )

1 kg Mussels
1 biji bawang besar(blend dgn cili kering)
4 tangkai cili kering
1 sudu tomato pure
3 sudu Osyters sos
2 ulas bawang putih(dimayang halus)
1 biji telur
Garam dan gula

- fresh kepah.. -

Cara-cara

Panaskan minyak, masukkan bawang putih goreng sehingga naik bau. Kemudian masukkan cili yg dikisar dgn bawang dan tomato pure, kacau sehingga naik minyak, selepas tu bolehlah letak oysters sos, garam dan gula dan akhir sekali letak musseles dan pecahkan sebiji telur. Masak sehingga 1-2 minit sahaja. Siap bolehlah bersantap bersama.
*Jgn masak terlalu lama kerana isi mussels akan mengecil dan keras.

p/s : tq princessharyati @ myresipi.com

4 Responses to “Fried Kepah”

  1. Mussles ni makan sekali skala best jugak kan.. pernah masak lemak je sekali kat sini... nanti nak beli lagi la..terliur plak.

  2. iu @ wid says:

    try.. ijan..try.. :D

  3. teringat2 lagi rasa keeanakan mussel tuh! nak lagi!! hehhehe..

  4. iu @ wid says:

    maila.. sy bnjer lai.. kali ni masak lemak cili ape extra pedassss .. ok dak??? ehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails