Lubeck, Flensburg & Danmark


.

- Holsten Gate, Lubeck Germany -

- Flensburg, Germany.. -

lepas menghayati keindahan pemandangan di Hamburg, kami telah berpeluang melawati Lubeck yang terletak hampir sejam perjalanan drp Harburg-Hamburg dgn menaiki kereta. Lubeck terkenal dgn Gate Holsten yg dibina pada tahun 1478. Terdapat sungai yg cantik berhampiran holsten gate & bangunan2 disini juga mempunyai seni tersendiri. pelancong juga boleh menaiki bot untuk mengelilingi bandar Lubeck krn Lubeck dikelilingi oleh sungai yg cantik.. (x naik la..sbb nk cpt...;-) )..

- cik piyah.. -

sefamily..

:D

hampir sejam juga berada di Lubeck, kemudian kami bercadang untuk ke Flensburg yg bersempadan dgn negara Danmark. Perjalanan adalah selama 1 jam 30 minit menaiki kereta. dan kebetulan ketika baru sampai di Flensburg kami telah bertemu dgn kengkawan drp Hamburg yg dtg ke sini dgn menaiki train..kebetulan betul lah.. tak sangka timing pun sama..hehehe.. alhamdulillah.. then jejalan ke sempadan Danmark bersama rombongan cik kiah naik bas.. sungguh meriah... :D..

- masih view di Lubeck.. -

- lepaks kat Lubeck.. -

- Flensburg bersempadan dgn Danmark.. -

dlm hampir 25 minit kami naik bas alhamdulillah sampailah di sempadan negara Danmark, tiada byk benda yg dpt dibuat disana krn ianya bukan kawasan glamerl dan ala2 pekan2 kecil gitu.. mungkin juga sebab hari ahad..so memang tiada kedai2 yg dibuka di sana.. pas amik gamba kejap kami pun bertolak semula masuk je Jerman.. hajat di hati ingin bermain2 di persisiran pantai berdekatan.. namun hampa kerana kawasan tersebut telah dikuasai oleh sotong2 dan udang2 yg kepanasan mencari cahaya matahari yg terik ketika ni.. alahai.. takpolah.. aiman tak kesah...;P..

- sefamily di Danmark.. -

- kengkawan.. tunggu bas nk ke Danmark..-

- flag Danmark kat belakang.. -

gitulah alkisahnye perjalanan singkat kami di Hamburg, Lubeck, Flensburg dan sempadan negara Danmark, walaupun singkat tp ianya penuh dgn kenangan yg manis..bertolak semula ke homburg jam 6 ptg ahad & sempat bermalam dlm kereta dihentian apentah pd jam 1 pg krn cuaca yg bahye,hujan lebat plus tuan dreber yg dah x larat..b4 tu dah drive dekat 7 jam..huhu.. bertolak semula jam 6 pagi dan sempatlah singgah kat frankfurt sekejap..sampai di homburg jam 1 ptg isnin dgn selamat..alhamdulillah..

- Flensburg.. -


- cantik..subhannallah.... :D -

" Flensburg's city centre lies about 7 km from the Danish border.
It is also the place where Nazi Germany died. " from wikipedia.com Flensburg..

8 Responses to “Lubeck, Flensburg & Danmark”

  1. Wah..seronok nye u all jalan2... cuaca pun nampak okey tue :)

  2. hnyhar says:

    fuuh..dahsyatnye travel u ol ni ye..hihihi.budak2 tu pun nmpk ok & baik saja..syokla mak ayah dia ronda2..

  3. Ajzie says:

    wahhhhhh cantik nya..
    bila nak ke kaiserlautern nih?..muahahah

  4. isyy.. best nye la..
    korang ni mmg jalan sakan ye..
    menikmati keindahan alam ciptaan Allah.. dan tgk2 tempat dan budaya org.. untung sungguh..

  5. wow..lawa siut holsten gate tu!
    hamburg oh hamburg..kepinginnya daku ke sana!!

  6. iu @ wid says:

    ijan,

    cuaca mmg besh leni.. alhamdulillah..

    jalak, meh la melwat hamburg.. mmg lawa.. lagi2 kalau cuaca lawa.. :D

    kak nani,

    time ok.. ok gak.. time ko...KO ler...hehehe

    hana,
    suke gak jejalan kan..travel last kot tahun ni...hihihi

    kak azi,

    kene tunggu kak azi kot baru melawat kaiserlautern..muahahahaha

  7. Ajzie says:

    Hahahahah... tunguuuuuuuuuuuu yea.

  8. iu @ wid says:

    ye...tunggu ni kak azi...;P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails