Eidulfitri 2009


.



suasana raya..

harap valid lagi la citer raya ni yeaa.. yelah tuk kenangan sbb ni adelah sambutan beraya & berpuasa di kampung halaman time berada diperantauan yg 1st n last.. tahun depan dah beraya kat mesia..(klu pjg umur..hihihi).. insya Allah time tuh da balik mesia for good..yeah!


open house @ sg udang & rantau panjang, klang

secara lajunya : semasa ramadhan yang ke se 11 kami tlh selamat sampai di tanahair tercinta utk bercuti selama hampir sebulan di sana..di kampung mmg byk aktiviti yg dilakukan. bak kata dill 'ich bin nomadin ' ..takde umah sendiri lagi.. so seronoklah sket leh tukar2 rumah antara umah mertua dan mak sendiri dlm masa sebulan ni..:D kire org nomad ler..hohoho,

seronok puasa ..& puasa drp memasak selama hampir sebulan..balas dendam xmo masak!! huhu.. time berbuka paling besh.. memang meriahlah dgn makanan.. sampai org tengok pelik je kite makan dgn penuh bersemangat & bersungguh2nya.. ape kesahhh...entam sajala...(x elok membazirr..) ha ha ha...



- time petik rambutan..i miss my mak alredy.. raya ke 9.. -

tibalah hari raya.. saat yang sangat meriah & di nanti2kan.. kebiasanya..sy & suami serta anak2 akan solat raya bersama2 di padang bersama keluarga mertua dan sanak saudara serta rakan2.. sesudah bersalaman raya..biasanya ada pengajian raya di rumah dan selesai itu barulah sy akan ke sebelah family di meru disebelah petangnya.. mujur tak jauh antara keduanya.. kalau tak berperang juga la gamaknya.. nk berebut beraya diruma sape dulu.. ( adatlah kehidupan lps berkawin...hehehe)


raya 1st day..

raya ke dua dan ketiga.. ke rumah terbuka di rumah kakak2 biras..di sg udang & rantau panjang..serta melawat sanak saudara di kg bukit kapar, meru klang... tahun ni ramai saudara2 yg sudah tua & ramai yang sakit2 tua.. sedih melihatnya..sob..sob...


- cute eh..comot lagi...@ KLCC -


- x-dean Fakulti Bioperubatan & Sains Kesihatan ,UTM & wife.. -

raya ke 4 & ke 5 .. bertemu dgn ex dekan fbsk, UTM di KLCC yg ketika itu dlm perjalanan balik je JB selepas pulang drp Penang..hmm x sempat tahun ni nk berkunjung ke JB kerana kesuntukan masa.. sorila kengkawan kt JB..insya ALlah.. tahun depan kami akan bertapa la kt JB tu... selama beberapa tahun lagi.. (en huby kene ngaja kt UTM,skudai..).. ke KLCC ni pun adhoc jek..x dirancang b4 tu.. calling2..kunun en huby nk wish raya..tiba2 rasa mcm nk berjumpa.. alang2 di KL da dkt.. larik lah ke sana kejap..dlm sejam la drp Klang..


-KLCC.. anak2.. -


- nunggu aper nih.. hihihi -

raya ke 6 berehatlah sekejap..penat mokcik jln x henti2 tiap ari... menanti tamu dtg ke rumah.. memberr utm dlu, sarah & suami dan anak sulungnya dtg melawat kami di Meru.. raya ke 7 kami mengambil peluang utk mandi sungai di Sg Tua, Ulu Yam..Selangor..dekat2 ngan UIAM, Gombak.. fuhh.. sungguh segar rasanya krn dah bertahun2 tak merasa air sungai nihhh... seronok rasanya sbb lama x beriadah bersama keluarga..


@ Sg Tua, Ulu Yam..


- izzah beku... -


haziq & acik adik...

en huby mengambil kesempatan utk bertemu geng2 ms belajar dulu.. sempat juga ke Nilai, KL, Shah Alam..etc...raya ke 8 (lusa nk balik jemen dah..) barulah sibuk utk mencari bahan2 mcm rempah, etc yg tiada di jual di jerman atau yg mahal tu.. baik beli kt mesia.. bile packing tu.. aisey.. byk gilerr...!! mcm stok bertahun2 lagi jek.. sib baik berat blh di bawa boleh lepas 130kg.. (dah mencecah!) bygkan.. camne nk bwk tuhh.. apepun tu sume pengalaman...hihihi..


- cool kan... time beraya di rumah memberrr..-


- khusyuk main ..hasya.. -


- di alam impian.. rumah Hana S.. -


- en huby & imran J.. dtg beraya.. -


- petik rambutan di kg.. -

pd hari2 terakhir di malaysia, hset pula rosak.. simcard rosak .. byk benda yg rosak..so kena berulang2 alik ke KL utk baiki hset yg rosak tu.. dah la saat genting utk persiapan balik ke jerman.. mmg kalut la sgt time balik kali ni..sbb adanya hal yg tetiba nih.. apepun semua tu da berlalu.. tersemat dlm kenangan.. & lepas ni insya Allah dijadikan pengajaran.. kita merancang..Allah juga merancang..tp pastinya perancangan Allah itu lebih baik ye dak?.. pasti ada hikmah di sebalik setiap kejadian yang berlaku..tu je la citer raya kt kg.. adiosss...


8 Responses to “Eidulfitri 2009”

  1. kakchik says:

    salam alaikum iu.

    masih valid lagi... sebab kakchik belum baca lagi cerita raya iu.

    huhu banyaknya gambar kenangan - merata tempat juga iu sekeluarga beraya ya. meriah!

    maknanya ini tahun terakhirlah iu di sana ya? insyaallah dipanjangkan umur untuk pulang ke M'sia dan dapatlah beraya di sini tahun depan.

  2. Ajzie says:

    paling suka tgk gambar yg last tuh..... beza sgt ayah n anak2...


    p.s
    Walau seronotsss mana raya di Jerman nih masihhhh seronotssss lagi raya di Msia kan kan kan...

  3. sonotnya beraya kat kg halaman..cuma yg tak sonotnya tak dok umah sendirila...bukan apa...sbb nak jaga hati kedua2 pihak...kenala berulang alik kerap....huhuhu..takper apapun thn depan dah habih...

  4. iu rf says:

    kak chik.....!! lamanya x tgglkan msg kt cni..sehat ker..? maaf eh lama x berkunjung ke sana.. mood memblog makin menurun nihhh..hihihihi

    thanx atas doanya..:D

    kak azi - hehehehe.. kt mesia mmg sumernya sonot..wpun ade yg x besh..hehehe.. biasalaaaaaaa...kak azi..jom balik mesia!!! hehehe

    kakna - a a.. x lama lagi nk habis.. nt di mesia cabaran len lak yg bermula...waduh2... moga2 semuanya membahagiakan lah hendaknya...ehehehe

  5. mmg sakan pn iu kita raya kali ni. tahun dpn sakan jugak kut.. hihi

  6. iu rf says:

    insya ALlah hana..
    harap2 da der rumah baru.. takpun tanah baru pun jadilah..hihihi

  7. Seronok nye!!! mesti tak puas beraya kat kampung :)

  8. beraya kat kg halaman, mesti rasa macam tak cukup kaki berjalan sana sini..hehhe..sonotnya dia!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails