MAIFEST Homburg 2010


.


sebenarnya singkatan Mei Festival.. 1st time dpt tgk di Homburg.. tahun lps x join.. going to somewhere time tu.. b4 tu adalah tengok di Saarbruecken ( sebab duduk sana..) lebih besar drp kt Homburg sbb sini pekan kecil jer.. Saarbruecken ibu negeri Saarland.. so memang lagi besar & sangat meriah... kt Saarbruecken dorg buat kat tepi sungai.. banyak jugakla aktiviti dibuat masa tu... cantik gak tpt tu sbb ade sungai & castle atas jambatan tu...

erm.. menung dulu... :D
sesaknyerr..

kat sini tempat dia x besar...tp penuh sesak jugak la ..kemuncak program on Sunday.. mmg ramai lah manusia kat sini.. stroller nk jalan pun susah... lak tu ada Verkaufoffsontag ( kedai2 buka start 1-6pm walaupun hari ahad..sebulan sekali je bda ni..) ..so sbb stadt tu x jauh sgt pn drp rumah.. so jejalan la tengok orang.. nak jalan2 cari makan x dapek..:))

main dulu....:)


drp jauh bunyi gendang2.. cam orang kawin lak... bila dekat mmg byk program n konsert kt situ.. ada org begendang cam org kawin.. ramai orang..persis macam majlis kenduri kat Mesia.. cumanya xde la bau2 lauk pauk kenduri kawin cam ayam, rendang ,daging segala.. yg ada hanyalah bau2 sosej2 or daging2 yg dibakar (bbq).. n bau2 minuman2 dorg yg cukup kuat...huhuhu...

orang bergendang.. siyes aku rase cam kt mesia..:))


oleh kerana ni adalah MAIFEST yg terakhir kat sini.. saje jela nk simpan kenangan.. ntah bile dpt jumpa lagi benda ni.. ^^,

b4 g MAIFEST .. piyah.... :)..

p.s updet 24.2010 -rasanye silap story.. yg program kt tepi sungai tu sebenarnya Saar Spektakel..pesta tp sungai.. yg MAIFEST Saarbruecken ni di buat kt Burbach.. hanya tpt utk main2 & berseronok...xdela boot ke ape2..sori salah info!



2 Responses to “MAIFEST Homburg 2010”

  1. zueyie says:

    alahai..sronotnya nmpak anak2...best..best..bilalah nk sampai germen nie..

  2. iu rf says:

    xder aper pn kt cni zue... mesia ade mcm2... kt cni apela yg ade... nk makan pn susah nk cri ...x byk kedai halal.. kt mesia mcm2 makanan kegemaran ader.... asik cite psl makanan je.. sbb tgh lapo ni... hihihih^^,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails