Freedom Flotilla!!


.



http://gulfnews.com/polopoly_fs/freedom-flotilla-1.634253!image/176199466.jpg_gen/derivatives/box_475/176199466.jpg

"Menyokong penduduk Palestin di Gaza adalah
satu kewajipan agama pada setiap individu Islam dan tiada siapa terkecuali daripada tugas tersebut. " Prof Yusof Al-Qardawi.


bismillah... salam to all..
semalam kita dikejutkan dgn serangan komando2 israel terhadap aktivis2 yg berada di dalam kapal mavi marmara semasa aktivis ini hampir sampai di Gaza ( 65km jarak dgn gaza) utk menyampaikan misi bantuan bagi rakyat palestin yg selama ini ditindas oleh rejim zionist.. misi ini bukan hanya disertai oleh org2 islam malahan aktivis yg berlainan agama juga turut serta bagi menjayakan misi yg lama tertangguh .. member of parliment jerman seramai 5 org pun join gak.. negara2 len yg join antaranya Turki, Sweden, France,Malaysia ( 12 org) , Indonesia, Britain..dll

sehingga hari ni aku amat berdebar2 dgn apa yg berlaku.. bermula drp awal mereka bertolak drp turki.. di atas lautan mediterranean
... sehingga berada di port Asdod (pelabuhan di israel) sekarang.. pastinya ramai yg sudah mengetahui apa yg berlaku ketika ini sbb media spt internt ..tv dll x putus menyiarkan berita terkini.. ( cuma nk taknak je baca or dgr..) huhuhu...

drp lebih 700 aktivis yg berada di atas kapal marmara tu, di laporkan seramai lebih 19 org dah gugur dan lebih 50 org cedera diserang oleh komando israel yg turun melalui helikopter & masuk kedlm Mavi Marmara by boat..kejadian berlaku di international sea ( which is tak sepatutnye mereka menyerang kapal ni..apa hak dorang??) .. & then kapal tersebut telah dirampas & dibawa org komando israel ke Asdod, Israel.. wapun misi x berjaya sampai di tempat yg dituju.. sekurang2nya dunia tahu apa yg sudah berlaku menggambarkan sikap zionist yg bongkak.. saudara2 kita di palestin juga insyaallah akan lebih bersemangat kerana dunia peduli dan masih bersama mereka wpun tentunya mereka sgt kecewa & hampa krn bantuan yg di harap2kn tidak sampai kpd mereka krn mereka semua telah membuat persiapan utk menyambut semua aktivitis kemanusiaan tersebut dgn khemah2 yg tlh disediakan di tebing Gaza.. (kanak2 yg kudung kaki pn sdg menunggu wheel chair yg sepatutnya sampai bersama Mavi Marmara) :((


apepun yg berlaku.. semua ni berlaku dgn keizinan Allah swt... kita yg jauh & x mampu buat apa2 ni disarankan utk terus berdoa..krn hanya itu yg mampu di buat skang ni.. doa itu merupakan senjata bagi setiap muslim.. asalkan kita betul2 yakin & bersungguh dgn doa tersebut..insyaallah..!! Allah maha mengetahui & maha melihat apa yg berlaku.. dan juga maha pemurah utk memakbulkan segala pemintaan yg ikhlas drp hamba2nya..!

info terkini :
aljazeera.net , youtube...
http://twitter.com/sahabatalaqsha ,
http://twitter.com/VivaPalestinaMY
facebook: palestinkini
vivapalestina , lifeline4gaza and much more..

7 Responses to “Freedom Flotilla!!”

  1. jahatlah ISRAEL ni...

    mana amerika? mana kuasa veto? mana pegi semua tu?

    Ya Allah, Kau selamatkan lah mereka ...

  2. Semua kuasa Allah...Doa itu senjata org mukmin

  3. lots of doa for them..semoga Allah membantu mereka..amin

  4. iu rf says:

    NenekPenne : ? knp nama nenekpenne..comel je..:) insyaallah...moga saudara2 kita semua diselamatkan!.... hanya pada Allah kita harus berharap & minta pertolongan... amerika & kuasa2 mereka itu takkan berupaya tanpa keizinan drp Allah...

    HANAN :
    ye betul...!! terus berdoa & berdoa!!

    Mi:

    insyaallah...amin2 ya rabb...

  5. samala kita iu...aku pun dok dupdapdupdap..Ya Allah, selamatkanlah konvoi dari serangan yahudi laknatullah! aminnn..

  6. zueyie says:

    subhanallah..
    semoga allah melaknati org israel ini.
    marilah kita sama2 berdoa semoga allah memberi pertolongan kpd saudara seIslam kita di palestin.

  7. iu rf says:

    along & zue...

    israel laknatullah!!
    doakan kehncuran mereka dgn doa & qunut nazilah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails