Sekolah Sesi 2012


.


Anak2 da start sekolah : 4 Jan 2012

Muhd Haziq Syafi : 

 

Masuk tahun 2 tahun 2012 di Sek Ren Islam Hidayah (SRIH)
perasaan neves tak macam masa baru tahun 1, kali ni lebih yakin.
duduk depan skali supaya ilmu mudah masuk..hehe

 
 dalam kelas 2 Muslim. (haziq depan skali seblah kiri)

 
balik sekolah mama amik..
sebab papa ade meeting terpaksala mama amik sorang2 ngan adik3 lain..
susah gak la sebab sambil dukung bb, kena bawak skali faris & cik piyah
macam mak itik lak rase..beratur sume ikut kt belakang..huhuhu

pulak tu masa nak ke sekolah tu driving sorang2 bb lak menangis kuat takmo diam..
terpaksa berhenti jap kat tol kempas utk susukan ..& mama pun kena tenangkan hati jap..
time tu rasa..Ya Allah kenapa cam susahnya rasa.. tp alhamdulillah sy yakin sy mampu hadapi semua ni..
(jauh perjalanan ke skolah haziq ni dlm 30 mins..) lps tenang semuanya syukur dpt teruskan perjalanan ke sekolah...

nak ke surau solat zohor.. beratur ramai2.. =)
 

Muhd Faris Saufi

Masuk 6 tahun tahun 2012 di Tadika Iman
emm.. cian terlambat masuk kelas sbb mama g hantar abang g sekolah dulu.
dlm kul 8.00 am baru sampai tadika Iman, awalnya pagi2 dia semangat nak masuk..
tapi bila sampai tadika Faris cam segan agaknya nak masuk..
tp bila pujuk2 alhamdulillah.. masuk gak wpun lambat.

time balik sekolah.. cuba cari dimana faris..? tgh2 tu la :P
 

Izzah Safiyyah

 time ambil abang kat sekolah ngan mama

masuk nursery dlm 2 ke 3 kali seminggu..kalau mama ade kelas.
masih menangis2 takmo g nursery..kalau menangis tu tak ingat!!..bergema satu kolej..huhuhu
kakak nursery kata sbb dia x biasa masuk..
kalau tiap ari datang mesti piyah x camtu

bb Faiz

 grrrr..geget...geget...!!

masih duduk di nursery yang sama sebab da biasa kat situ
rasa senang nk dtg tengahari utk susukan sbb dekat. 5 mins da sampai
penjaga bb lak ramai yang da lama kenal..
insyaAllah ok kot.. lgpun bukan letak selalu..
masa masuk nursery kali ni bb bukan suka tido je.. tp sekarang ni time ambil bb mesti bb tengah merayap..
amboi.. da besar da pandai nak merangkak.. aktif betul dia ye..!!
comel ye tengok..  kalau masa kecik2 msti ambil dlm keadaan tido & berbedong..wpun da 4 bulan ++ :D

 saya dah 6 bulan la...! =)

Ya Allah.. 
Lindungilah semua anak-anakku daripada perkara yang tidak baik, tunjukkilah mereka akan jalan yang Kau redhai, jauhi mereka daripada bisikan syaitan yang direjam & jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah. 

11 Responses to “Sekolah Sesi 2012”

  1. tergoda la tengok bb faiz senyum..

  2. iu rf says:

    he he he...encem kerr..

  3. ayu-bkn sb anto sekali sekala-mg lesen camtu.u know-hana until now anto g nursery je menngis.

  4. iu rf says:

    i know... situasi x same cam oversea.. klu kt jerman budak2 ni x sabo nk g nursery..kdg takmo balik lg.. kt mesia.. cam trauma sket..

    cmne nk ubah ct.. ??
    i x tau camne..
    bila dgr dia jerit nangis jiwa i meruntun.. tp i kuatkan hati gak!!
    i ckp lam hati.. jap je.. x lama.. nt mama dtg balik.. :(( kt jemen dlu xde la rase cmtu..diorg main seronok je..enjoy..

  5. Mama says:

    ayu...kuat n tabah awak mengharungi...kite anak nangis memang tak boleh lah...dgn kiter2 nangis sekali...dgr anak jiran ni nangis pangil ibu dia...ibu kena kerja pun ct trauma...anak2 ct lagi trauma dgr...siap pesan...jgn kasi mk kerja..nanti depa pun sedih macam tu...depa rindu.....

    takper lah nk buat macam mana...jalan hidup yg kita pilih berbeza...kena tengok yg baik lh...semoga hidup kita yg singkat ini membawa manafaat dan kebahagiaan yg kita cari dan sentiasa di redhai..;-)

  6. alahaii dah besar dah cik piyah kak iu :)) makin comell..and baby faiz tu..sangattt laa comell!!all the bestt utk studiii akak! bile nk habis??

  7. zueyie says:

    dah besar dah anak sulung wid kan..kejap jer masa berlalu..kuatkan semangat utk jadi Ibu demi anak4. paiti2..

  8. iu rf says:

    siti : terima kasih sebab bagi nasihat.. tu la kan kadang2 perasaan turun naik x tentu...

    mungkin sbb terlalu ikut perasaan atau camne ke.. hmmm.. mmg banyak cubaan yn kita lalui.. setiap org ada cabaran masing2.. moga kita sama2 dpt keredhaanNya insyaallah!!

  9. iu rf says:

    izfa : hehe.. insyaallah bulan june ni abis.. harap2 dpt habiskan cpt.. & dpt result cemerlang.. doakaan akak ye iz.. :)

    zue : amin.. insyaallah.. thanks zue.. slalu g skodeng blog zue.. tp x tgglkan pesan ape2..ehehehe.. paiti2..hhihihihihi paiti tu aper?? kene google nihhh..:P

  10. iu rf says:
    This comment has been removed by the author.
  11. iu rf says:
    This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails