Dilemma...


.

               
                Kadang-kadang cemburu melihat rakan sekelas menerima penghargaan, geran, projek dan sebagainya... ingin berusaha sepertinya tp kadangkala terlalu payah.. selalu berfikir untuk lebih positif supaya lebih berjaya.. ternyata memang bukan mudah. Perlu memilih samaada untuk fokus kepada study.. biz.. atau keluarga... anak2... selalu terfikir...apa sebenarnya yang aku mahu.. nak jadi apa sebenarnya aku ni...?? cabaran demi cabaran terpaksa dihadapi.. ya... memang sukar apabila kena memilih mengutamakan cita-cita.. atau terpaksa berkorban sedikit masa untuk tidak bersama-sama anak2...

 kakak n bb 8 months :: march 12 ::

                Rutin harian memang agak padat... 6pg ..pagi2 menyediakan persiapan utk anak2... bfast.. siapkan anak ke sekolah,700pagi...800 pagi mengemas rumah,.. tup2 dah kul 10... rehat n surf kom... kul 11 amik anak sekolah.. balik skolah ... masak utk lunch..1230 siap masak... hb balik keje utk lunch... 2.00 mengemas...330 anak balik sekolah...makan... 500...hb blk keje.. psiapan utk dinner...700 siap kms... kepenatan.... fikir nak study lagi.. assigment.. perah otak camne nk dptkan duit tambahan untuk sara hidup...Ya Allah... terkadang x termampu & stress...arrgghh.!!
 
        bb first time mandi pool kat umah..8 months ++ :: march 12 ::
       
Walaupun aku seorang ibu yang agak garang.. namun jauh di sudut hati  ibu yang garang ini amat menyayangi anak4... bila hati terlalu stress..kadang2 termarah juga kepada anak2... padahal kesalahan yang dilakukan x sebesar mana pun... selalu berdoa supaya di tenangkan hati.. tidak terlalu mengikut emosi... berdoa supaya menjadi ibu yang terbaik utk anak2.. isteri yang terbaik.. menjadi anak yang terbaik... adik yang terbaik..anggota masyarakat yang bernilai & hamba Allah yang terbaik..!

      faiz 8months ++ :: march 12 ::
          
Bila diri sangat stress... selalu rasa cam nk give up! Ya Allah... rasa cam x mampu nk hadapi semua ni.. biarlah... biarlah tak dapat nk menjadi bizwman yg berjaya... biarlah x lps study... asalkan dpt bersama anak3... tapi tak boleh... sy xboleh camtu... terus kuatkan hati balik... bila rasa keseorangan... hati meronta2... harapkan siapa teman.. siapa kawan.... ? & tidak ingin nak membebankan sesiapa... jauh di sudut hati.. ingin membantu keluarga... membantu ibu dan ayah di kg... bukan orang senang.... tp diri ini x sedar sebenarnya bukan lah orang senang.....perlu berusaha lebih.. utk merubah kehidupan... membantu keluarga & utk memberikan yg terbaik buat ayah bonda tersayang... yang selama ini membesarkan.....

 anak2ku semua... aku sangat sayang kalian semua... kenapa hati ini terlalu lembut.. asyik teringat akan kalian.. wpun berüpisah hanya sebentar..namun peritnya tak tertahan...
terlalu lemahkah aku...?

  skit kohort 9,10,11 :: 26.3.12 ::

                Ya Allah... aku mohon.... kuatkan lah semangatku ini... berikan lah yg terbaik utk ku dan keluarga.. tunjuki la jalanMu.. jalan yg terbaik & keredhaanMu... aku ini lemah.. aku ini banyak kekurangan... aku ingin menjadi yng terbaik... agar dapat membantu agamaMu... dapat mendidik semua anak2 ku.. menjadi insan soleh dan solehah... menjadi isteri yg terbaik... menjadi anak yg menyenangkan hati ibu bapa.. menjadi insan berjaya yg sering membela masyarakat... ya Allah perkenanankanlah apa yang terbaik buatku & keluargaku....
 veteriner Kluang :: 27.3.12 ::

6 Responses to “Dilemma...”

  1. salam kak ayu!
    semoga Allah kurniakan kekuatan!
    alles Gute :)

    " Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan, (5) (Sekali lagi ditegaskan): Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. (6) Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain), (7) Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (8) "(surah Al-Insyirah:5-8)

  2. iu rf says:

    salam jannah..
    syukran atas kata2 semangat yang diberikan...

    <3 utk jannah... ^____^

  3. azrin says:

    moga segala urusan dunia n akhirat utk wid dan keluarga sentiasa dipermudahkan..amin

  4. Neny says:

    lama x komen kat sini...

    tersentuh baca entry iu ni...akak hanya boleh ckp iu kuatkan semangat aje la walaupun akak tau cabarannya sgt besar. But i know u are very brave and strong, kalau x u wont even try taking this challenge...at least now u are almost there (siapkan master). Insyaallah, rajin2 berdoa, mesti Allah tunjukkan jalannya. Take care!

  5. iu rf says:

    azrin : ni kak rin ke atau azrin len..?? =) terima kasih atas doanya.. semoga Allah perkenankan doa kak rin...:D

  6. iu rf says:

    kak neny.. :

    heheh.. iAllah kak.. aritu macm emo sgt.. leni da ok skit.. hrp2 Allah permudahkan dan berikan jalan yg terbaik utk sy dan keluarga.. mohon doanya..!!

    skan ni teruskan je mana yg termampu.. skit je lagi nk abis.. mudah2 sy akan menjadi seorang usahawan berjaya menyumbang kpd pembangunan islam & berjaya menjadi seorang yg sgt berguna di sisiNya..

    Terima kasih buat suami tersayang sbb selalu memberikan sokongan padu pd sy.. Alhamdulillah!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails