Archive for January 2012

mapah


.






 26 jan 2012, rabu .
6months 15 days,

Faiz dah start memanjat..!!

Comel je tengok.. rase bb faiz ni mcm cpt sikit.. badan pun dah tegap..
Alhamdulillah.. =)



 Beberapa saat sebelum jatuh tergolek ke tepi..heheehe

Semester 3 SKIT UTM


.

Alhamdulillah ..
berakhirnya semester 3 utk SKIT 9
baru lepas hantar tugasan utk bina website SKIT UTM..

Sebenarnya banyak pengalaman dan perkara yang berlaku..
mengajar erti persahabatan, kerjasama dalam kumpulan,persefahaman.. dll..
semuanya pengalaman untuk lebih berhati2 di masa hadapan...
walaupun selalu stress pada akhir2 semester 3 ni.. syukur semua masih terkawal..

 www.utm.my/skit.

so lepas ni tunggu je la markah dan gred yang bakal diperolehi kelak..
semuanya ada 4 subjek..
insyaallah semoga semua subjek dapat A+!!
amin...!!!

and then next semester (last semester), tinggal 2 subjek je tinggal..

Ya Allah, ku mohon agar selalu diberikan ketenangan hati, keikhlasan dalam tindakan, semangat yang berpanjangan dan juga kecemerlangan dalam semua perkara yang dilakukan. Mohon dengan sangat agar segala yang dilakukan mendapat keredhaan drp Allah SWT. insyaallah..!


Selamat hari lahir ke 6 Muhd Faris Saufi


.



wa.. cepatnye masa berjalan..
tup2 tengok anak2 dah bertambah2 usianya..heheh

Alhamdulillah
16.1.2012 faris masuk ke 6 tahun..
tak terasa cepatnya masa berlalu.. dah besar anak mama yang num 2 ni..:)
makan kek ye..!



tak buat ape2 ..just belikan hadiah pancing ikan.. ( dia yg request) suka sangat memancing..ehehe
kemudian mama belikan beberapa slice kek sr, ( tupun mamanye yg makan..hahaha) sbb dia takmo makan..
tak elok membazir kan..hihiihihi

 kat zoo johor..
 
masa g pantai

 Mama doakan Faris terus membesar dengan sihat, Taat kepada perintah Allah..
menjadi insan yang berjaya dunia & akhirat.
semoga Faris menjadi anak yang soleh!!!
AMIN..

 6 tahun la...! :)

Mama & Papa sayang Faris!!!

Sekolah Sesi 2012


.


Anak2 da start sekolah : 4 Jan 2012

Muhd Haziq Syafi : 

 

Masuk tahun 2 tahun 2012 di Sek Ren Islam Hidayah (SRIH)
perasaan neves tak macam masa baru tahun 1, kali ni lebih yakin.
duduk depan skali supaya ilmu mudah masuk..hehe

 
 dalam kelas 2 Muslim. (haziq depan skali seblah kiri)

 
balik sekolah mama amik..
sebab papa ade meeting terpaksala mama amik sorang2 ngan adik3 lain..
susah gak la sebab sambil dukung bb, kena bawak skali faris & cik piyah
macam mak itik lak rase..beratur sume ikut kt belakang..huhuhu

pulak tu masa nak ke sekolah tu driving sorang2 bb lak menangis kuat takmo diam..
terpaksa berhenti jap kat tol kempas utk susukan ..& mama pun kena tenangkan hati jap..
time tu rasa..Ya Allah kenapa cam susahnya rasa.. tp alhamdulillah sy yakin sy mampu hadapi semua ni..
(jauh perjalanan ke skolah haziq ni dlm 30 mins..) lps tenang semuanya syukur dpt teruskan perjalanan ke sekolah...

nak ke surau solat zohor.. beratur ramai2.. =)
 

Muhd Faris Saufi

Masuk 6 tahun tahun 2012 di Tadika Iman
emm.. cian terlambat masuk kelas sbb mama g hantar abang g sekolah dulu.
dlm kul 8.00 am baru sampai tadika Iman, awalnya pagi2 dia semangat nak masuk..
tapi bila sampai tadika Faris cam segan agaknya nak masuk..
tp bila pujuk2 alhamdulillah.. masuk gak wpun lambat.

time balik sekolah.. cuba cari dimana faris..? tgh2 tu la :P
 

Izzah Safiyyah

 time ambil abang kat sekolah ngan mama

masuk nursery dlm 2 ke 3 kali seminggu..kalau mama ade kelas.
masih menangis2 takmo g nursery..kalau menangis tu tak ingat!!..bergema satu kolej..huhuhu
kakak nursery kata sbb dia x biasa masuk..
kalau tiap ari datang mesti piyah x camtu

bb Faiz

 grrrr..geget...geget...!!

masih duduk di nursery yang sama sebab da biasa kat situ
rasa senang nk dtg tengahari utk susukan sbb dekat. 5 mins da sampai
penjaga bb lak ramai yang da lama kenal..
insyaAllah ok kot.. lgpun bukan letak selalu..
masa masuk nursery kali ni bb bukan suka tido je.. tp sekarang ni time ambil bb mesti bb tengah merayap..
amboi.. da besar da pandai nak merangkak.. aktif betul dia ye..!!
comel ye tengok..  kalau masa kecik2 msti ambil dlm keadaan tido & berbedong..wpun da 4 bulan ++ :D

 saya dah 6 bulan la...! =)

Ya Allah.. 
Lindungilah semua anak-anakku daripada perkara yang tidak baik, tunjukkilah mereka akan jalan yang Kau redhai, jauhi mereka daripada bisikan syaitan yang direjam & jadikanlah mereka anak-anak yang soleh & solehah. 

6 months @10 Jan 2012


.


Allhamdulillah..
bb Faiz dah 6 Bulan..

 
style muke baru..cute x?? huhu
semakin laju merayap eh ape nama dia ek.. ke mengesot..huhuhu?
step sebelum merangkak..
start makan nestum 2x sehari.. pg & mlm. 
( dr advice makan nestum sekali sehari.. pagi.)
semakin sihat alhamdulillah.. :)

kakak izzah aka cik piyah yg semakin berdikari..
tp menten manja..

 
jusco tebrau, JB : 7 jan 2012 :)
 10 jan 2012.. dalam kereta ikut mama anta assigment

p/s : tinggal satu assigment je lagi nk kene hanta..then boleh la bercuti sem..
sem baru start 20 Febuari 2012, iAllah semester yang terakhir utk kursus ni..
Semoga Allah permudahkan.. Amin.!

cuai


.


hanya kerana terlelap beberapa saat.. bb faiz terjatuh daripada katil...

Ya Allah...! 

time tu berdebar & mengeletar badanku..
terus hilang segala lelah mengantuk ..
kejadian baru je berlaku tadi dalam kul 430 ptg,
lepas balik drp presentation sejak pagi & ade sedikit perbincangan dengan penyelaras selepasnya..
jam 3 bertolak balik kerumah.. sebelum tu ambil bb & izzah di nursery hadanah,
Faris lak dengan papa duduk di office sejak balik tadika jam 1030 pagi tadi,
si abang balik sekolah jam 330ptg td terus ke rumah..

daripada UTM sampai rumah dalam jam 330..kemas2 rumah sket..
wat keje..kemudian baru sempat berbaring utk tidokan bb..bb tido..
lepas tu bb bangun, & ubah posisi bb..
ntah camne tiba2 boleh terlelap..

tiba2.. dengar bb nangis dgn kuat..!
Ya Allah....
tengok2 bb faiz da kat bawah katil...
cuainya aku!!!
nak menangis & rasa bersalahnya..

terlelap sbb badan keletihan.. semalaman buat persediaan utk presentation pagi td.. dkt jam 1 pagi baru tido... & bangun semula jam 400 pagi..utk sambung kerja..sampaila petang td..
tapi kecuaian ni x sepatutnya berlaku.. Maafkan mama faiz..!! ;((

semoga bb faiz kuat & takde apa2.. takde nampak luka apa2 kat luar badan dia..
cuma ade sedikit benjol kat bahagian atas leher sebelah belakang..
risaunya hati..katil tu agak tinggila juga bertambah risau rasa...
semoga xde apa effect pd bb... 

Ya Allah.. lindungi keluarga kami daripada perkara yang tidak diingini...
Amin...amin..amin.. ya Allah..!!

takde perasaan... :|


.




Insyaallah esok akan ada presentation Projek 3 utk akhir sem 3..
tapi...
saya perlu kejar due utk :
sistem upgrade.!!!
slide presentation...!
tesis repairing..!!
icondap application..!

due semuanya adalah ESOK : 5 jan 2012 !!!

Assigment Financial & Assigment Project Managment akan menyusul...!!
Stressss!!! 
sampai x tau nak buat mana satu dulu..

mampukah aku...?
& hati hanya ingat pd Allah.. & rasa.. sedeyyyy..:(´
kalau nak tinggalkan semua keje2 ni camtu je boleh tak..??
da penat nak fikir...
sebab... bukan keja2 sekolah je nk kene fikir... kerja-kerja rumah.. anak-anak...?
rasanya mereka lebih memerlukan saya....

MODE: Stress..!!





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails