Archive for May 2012

........


.


Sekali lagi...

Rasa sangat sangat sangat stress ..

Sangat rasa tak mampu nk hadapi semua ni... menangis....

Kasihan melihat anak-anak comel.. ada yang bergaduh... menangis... terpaksa dibiarkan sebentar....

Tapi jauh disudut hati..menyatakan mereka semua anak-anak yang sangat baik..

Rasa macam mahu lari daripada semua benda ni..taknak fikir apa2... assigment... projek..sistem... tesis... ahh lantakkk p laaa.... hanya nak bersama anak-anak.. kesian kat diorang...

Terpaksa buat kerja dengan bb menyusu di kanan... laptop di kiri... menaip.... dengan anak lain yang lapar meminta makanan.. rumah yang tidak sempat dikemas... bersepah disana sini... perut yang berkeroncong... minta di isi.. anak-anak yang besar.. seakan faham sedikit..senyap .. memandang sayu tanpa mengeluarkan kata-kata.... Ya Allah... kesiannya....pada anak-anak ku yang 4 orang ni..

Alangkah seronoknya kalau ada pembantu... yg boleh tengok sekejap anak-anak.. melayani kehendak anak-anak...sediakan makanan... mengemas rumah... sementara mama menyiapkan tugasan yang da expired datenye.. dek kerana sibuk dengan program-program belajar yang lain..

Geramnya rasa.. kenapa sukar mengawal emosi.... stress... marah dan menangis... anak-anak yang menjadi mangsa.... Ya Allah... berikan la kekuatan....ketabahan... dan jalan terbaik yang harus aku ikuti........ Mampukah Aku..??

p/s : abaikan entry yang ntah apa2 ni..saya ingin meluahkan pada yang faham.. tapi tak tahu siapa..sbb x punya kawan2 yg sgt rapat kecuali anak-anak.. Pakar Psikologi kata menulis juga boleh meredakan perasaan sekiranya kita tidak mampu untuk meluahkan kepada orang lain yang kita percaya kerana setiap masalah harus diluahkan utk meredakan tekanan... & mungkin nanti pada masa depan bila da ok bila kita baca balik entry ni.. kita akan rasa...bodohnya kita...!

Mood : Saya ingin kembali ke JERMAN!!! :(

Majlis Nikah & khatam quran


.

Alhamdulillah ... selesai majlis adik perempuan ku..

Tahniah buat Niza..
Beza antara kitaorang 5 tahun.. lahir tahun 1986
Ramai orang cakap kitaorang adik beradik perempuan sume muka sama..
Tapi adik yang ni mcm cerah skit kot...(skit je..hihihihi)
 
:)
dup dap... debaran pengantin.. mak ngan abah kat belakang tu...
majlis nikah buat kat rumah je.. =)

 
Alhamdulillah... selesai.....akad nikah
seronok & bahagia nampaknya pengantin.. :)
 
 jadi isteri orang dak budak montel ni..hihihi

Tahniah buat adik ku.. selamat menjadi isteri orang..
Semoga perkahwinan dibina akan berkekalan hingga ke syurga dan disulami dengan keikhlaskan dan kasih sayang berpanjangan.. semoga Allah memberikan rahmat dan lindunganNya atas pengantin ni.. =)

 
 rombongan sebelah lelaki..  

So.. tinggal 3 lagi adik ku yng masih bujang ( 2 perempuan n 1 laki2.. )
Sorang tu da 24 tahun.. ( x lama lagi kot...) ehehehe
Sorang  lagi form 5.. dan bongsu adik lelaki baru form 2.. =)


lagi gambar....(kat bawah) ..

 manisnya...

 malu2 anak kucin...ehehe

 Malamnya diadakan majlis khatam quran pengantin...
 acik na ngan cik piyah tlg temankan acik niza..
khusuknya.. hehehe

 Alhamdulillah... 
syukur krn majlis yang dirancangan berjalan dengan sangat baik...
 acik na ngan bb faiz lepas majlis khatam quran 5 mei 12


Tumbuh gg :: 10 bulan ::


.

Alhamdulillah si cilik da tumbuh 2 batang gigi sebelah bawah.. (seminggu sebelum masuk 10 bulan )
takde mengigit sangat .. ( ke belum..) kalau da stat gigit...x tau laaa...ehehe
dah 10 bulan si faiz.. 
makan biskut... hurmm..
beratnye makan turun.. nampak makin slimm,..
tp sangaaaaat aktiff! Alhamdulillah...
 
 cara duduk terbaru ..hihihi .=)

p/s : banyak nye nk cite.. tp nanti kita cite slow2 insyaallah.. =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails