Archive for December 2013

Desaru, port rahsia


.


Biasanya kalau kami ke Desaru kami akan pergi ke tempat ni.. agak sunyi dan ke dalam sikit.. time laut bergelora dekat depan2 hotel mahal tu di sini agak landai dan ombak tak kuat sangat.

sesuai juga kalau nak memancing ikan2 kecil.. boleh lah nak lepas budak-budak ni mandi-mandi tanpa risau sangat. 
Tapi yang sedihnya kali terakhir kami ke tempat ni ada beberapa tompokan minyak mungkin daripada kapal di tengah laut. sedikit tpmpokan minyak hitam pekat yang agak sukar di bersihkan bila terkena pada anggota badan.

lain kali kalau nak mandi kat sini pakaikan baju yg penuh pada anak-anak. so tak kenala minyak tu nanti..

tapi memang seronok kat sini..
  banyak hotel2 baru dah naik kat Desaru ni.. terbaru nampaknya SHERATON pon ada..
dah naik skit bangunan dia.. & harga hartanah kat sini mestilah melambung2 kan...huhuhu

  memancing.. sape tu..?

 lepas mandi-mandi petang.. singgah ke tg Sedili... makan ikan.. =D

 yummyy...
 excited budak ni..
 Alhamdulillah.. :D


Bila demam...


.

 bila anak-anak demam mak ayah yang risau...kan...kan...

mula-mula kakak demam...
lepas tu adik faiz lak demam...

biasa kalau demam camni seboleh-bolehnya nak elakkan daripada bagi ubat demam..

lap badan.. bagi minum air kelapa dan 100 plus.. insya Allah cepat sembuhnya..
sihat-sihat selalu ye anak2...:)

KLCC


.

 
Jalan- jalan sementara menunggu si ayah habis kursus di UTM, KL.. mama bawa anak-anak jalan-jalan di KLCC, main dekat taman dan mandi-mandi kejap dekat tempat main air dekat situ..

agak mencabar jugalah sorang-sorang nak jaga budak-budak kecil ni.. tapi alhamdulillah semua terkawal..

:))

adalah dalam 5- 6 jam dekat KLCC ni..huhuhu

seronok dapat duduk hotel free..hehehehe
 
 2 singgit...!

 main lah sayang... :))
 main kat kolam mandi pulak..
 teringat plak tempat memori ni..hahahha...( biarlah rahsia..kikiki)

 kakak!
 xmas sales..tinggi la jugak pokok tuuu
bear tu lebih besar daripada Izzah kot...!

Zoo Johor, Johor Bahru


.

Jalan-jalan di Zoo Johor, oklah tempat ni walaupun tak luas sangat tapi banyak juga binatang yang boleh kita lihat. Bayaran masuk RM3 je dewasa, kanak-kanak RM1 kot.. tapi agak murah gak lah..
 comel tak kak tonn..???
 beli sayur kat sebelah boleh bagi pada untaaa... best gak..hihi
 beruang tu.... harimau, tapir ... macam-macam ada...
 singa sedang bermanja...huhuhu
di sini hujan bermula...!


:)
terletak bersebelahan masjid di Bandar JB. Letak gambar je lah ye.. awal2 datang agak panas terik, tapi lepas tu hujan lebat..sejam lepas tu balik la kite... =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails