Tahun Baru 2015


.

 
Alhamdulillah..

 Masuk tahun baru 2015.. da lama rupanya tinggalkan dunia berblog ni.. fikir-fikir sayang pula lama tak menulis kat sini. yela..sesekala boleh tengok kenangan lama kat sini.. anak-anak pun da makin membesar..drp 3 tahun ke 11 tahun.. daripada bb ke 7 tahun.. lajunya masa berlalu.. si sulung da selalu tengok blog ni..  cuba je la nak sambung menulis balik di blog ni..insyaAllah..
kanak-kanak riang..
Aktiviti awal tahun tentunya sibuk dengan aktiviti anak-anak ke sekolah.. yang sulung da masuk darjah 5 (11 tahun) yang kedua sudah masuk 9 tahun ( darjah 3) ..anak perempuan sulung pertama da masuk 7 tahun ( darjah 1). yang kecil da masuk 4 tahun.. ni ingat macam nak masukkan ke tadika sebab terlalu manja.. boleh berlajar bedikari.. tapi macam berat hati pula.. kiv dulu.. yang lagi kecik belum ada rezeki lagi nampaknya.. he he he...

Muhammad Haziq Syafi.
So far nampak baik .. kena monitor selalu.. kadang-kadang aktif sangat.. banyak bercerita.. bertanya.. pemalu.. rajin..mudah terpengaruh dengan persekitaran... minat lebih banyak bermain... suka sangat berniaga.. minat jual2 barang.. suka tolong mama papa.. ikut mood jugalah..

Muhammad Faris Saufi.
bagus juga.. rajin.. jujur.. menghormati orang lain dan suka tolong adik-adik. bijak.. sangat manja..suka dipeluk & dibelai2.. comel sangat.. jenis yang tekad.. pandai.. berani.. lurus.. tapi suka menangis bila bergaduh ngan abang dia..hehe
Abang Faris yang cool..

Izzah Safiyyah
Manja.. suka bermain.. banyak gak mainan dia kat rumah ni.. dah kalau ke kedai ada je permainan yang di minta.. tak bagi kesian.. tp risau juga kalau banyak sangat mainan boleh ganggu fokus pada pelajaran.. da kepala duk ingat mainan je.. suka main puzzle macam abang faris.. taat kalau di suruh..suka tolong mama ngan adik.. rajin sangat n kreatif..!
 
ready..datang awal cop tpt depan skali..
 
nak ke tempat perhimpunan.. ingatkan izzah paling halus.. rupanya ada lagi kawan2 yang sama halus ngan izzah..
Seminggu ke sekolah ni bangun pagi dah tak susah sangat nak bangun... sarapan .. ke sekolah tak banyak kerenah sangat.. cuma 3 hari last sekolah kelmarin menangis pula masa mama tinggal lepas hantar.. kesian tengok.. tp tetapkan hati.. lepas tinggal tu tengok daripada jauh nampak elok je da tak menangis.. alhamdulillah.. cuma buat masa ni belum ada lagi kawan rapat kat sekolah.. 
masa hari pertama masuk kelas mama terkejar-kejar nak ke kelas nak cop tempat susuk depan.. dapat depan sekali.. tp entah camna cikgu susun balik sebab murid lelaki tak cukup tempat duduk so yang perempuan kat depan ni kene pindah belakang.. adehh... mama da risau.. dia da la kurang ketinggian.. duduk belakang skali.. risau fokus ke lain je dia tu.. nampak masih belum ngam dengan kawan sebelah dia.. moody je la kalau suruh g sekolah .. harap-harap Izzah dapat biasakan diri cepat & dapat duduk depan.. beberapa kali mama minta cikgu tukarkan tpt duduk ke depan tp katanya tempat yang ada sekarang sementara.. nanti yng rendah2 akan duduk depan..harap gitulah.. budak -budak ni kalau da berkawan kadang-kadang kesian/susah nak dipisahkan ...harap seminggu ni masih sempat.. hari ni da mula belajar.. seminggu lepas masih induksi & belum start belajar lagi..

ok.. layan la gambar2 utk kenangan..
 pesan kat abang faris duduk depan ye.. faris..: okey.. :)
 tragedi hari pertama sekolah..tertukar kasut kaler lain2..mujur bukan hitam putih,,
hahaha..cuak rasa..
 dalam kelas sebelum di tukarkan ke tempat belakang..huhuhu
pandai beli makanan sendiri.. ( masa skodeng masa rehat)

peneman yang setia..ehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails